fredag 27 januari 2012

Pom Pom: Yleisön edustaja Julkisen sanan neuvostoon.

Julkinen hakemus Julkisen sanan neuvostoon yleisön edustajaksi.
Yleisön edustaja Julkisen sanan neuvostoon.
Te, mitä te Arvoisa Julkisen Sanan Neuvosto, teette, on äärimmäisen kiinnostavaa ja tarpeellista.
Olette osunut intohimooni. Kääntelen ja vääntelen juuri
hakuilmoituksessanne mainittuja seikkoja jatkuvasti mielessäni, toistaiseksi en vielä kuitenkaan puhu itsekseni ääneen.
Sitähän ei tosin noteerattaisi,koska kaikki vain luulisivat minun puhuvan kännykkääni.
Toista oli ennen vanhaan. Äkkiä oli rauhoittelevia ja hyväätarkoittavia ihmisiä ympärillä viemässä hoitoon.
Mutta sitten onneksi heräsivät taloudelliset yksilöt ja tyhjensivät hoitolat tarpeettomista potilaistaan.
Kun eihän siitä hoidosta tullut kukaan kummoiseksikaan.Ja niin olin VAPAA. Myös koska en ole lehdistön tai kenenkään
kirjoittavan palveluksessa, olen vapaa
kailottamaan tärkeän mielipiteeni törkeistä asioista ja tilanteista todella isoon ääneen.
Esimerkiksi nimimerkillä PomPom (Pom Pom) Helsingin Sanomien keskustelupalstalla ja omalla nimelläni löytyvässä blogissa.
Tarpeeksi moni kirjoittava nuori mies ja nainen on katsonut minua ikäännyttyäni turhan ja tarpeettoman kriittisesti,
joten minulle on alkanut latautua sopivasti energiaa kytätä toisten sanankäyttöä. Ja sitäpaitsi jos hiljaa ja
huomaamatta lähestyvä senilitetti ei sulje suutani ja katkaise kynääni, haluaisin varmistaa
etukäteen olevani oikealla puolella mahdollisissa kriisitilanteissa. Eihän sitä koskaan tiedä jos ihmiset rupeavatkin
yhtäkkiä kilteiksi eivätkä silkasta kohteliaisuudesta paljasta minulle todellisia ajatuksiaan.
Olisin todella hyvä. Minulla on moraalia ja tiedän mikä on hyvä asia ja mikä ei.
Olenhan nimeni Eeva mukaisesti maistanut hyvän ja pahan tiedon puusta.
Ajasta ikuisuuteen siirtynyt isäni pruukasi kiusoitella minua, että Eevahan on nimensä mukaisesti se synnin tyvi.
Ja pappi saarnasi joka sunnuntai lapsuuteni kirkossa Eevan Keljumia.
Älkää nyt sentään tulko pidättämään minua, olen pysynyt lain rajojen sisäpuolella.Toistaiseksi.
Halusitte vapaamuotoisen hakemuksen. Onkohan tämä tarpeeksi vapaamuotoinen ?
Maantieteellisesti koen edustavani länsisuomalaista kirjallista perimää.
Yleisön edustajana olisin kuuluva pienen ihmisen edustaja.
Takataskussani minulla on oikeustieteellinen varanotaarin tutkinto Turun Yliopistosta.
Kirjoitettu isänpäiväksi ja äidinkielen kunniaksi.
Ystävällisin terveisin
Minä
P.S. Ulkosuomalaiselle on suomen kielen kauneus ja hyvyys korostuneesti äärettömän tärkeä asia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar