måndag 13 augusti 2012

Pom Pom: Kummittelee.

Ruotsissa on oikea kummitusbuumi muutamien televisio-ohjelmien takia. Suomella on tapana tulla jälkijunassa kaikissa muoti-ilmiöissä. Ja se tarkoittaa sitä, että ihmiset uskaltavat kertoa yliluonnollisia kokemuksiaan pelkäämättä leimautumista höppänöiksi.
PomPomille ovat ruotsalaiset kirjailijat ja ikivanhat kuninkaalliset vaarallisia.
Minulla oli kausi, jolloin ostelin antiikkihuutokaupoista ja muualta Maria Langin dekkareita tarkoituksena koota kaikki hänen kirjansa kirjastooni. Olin lukenut ne kyllä aikaisemmin, mutta nyt sitten lueskelin aikani kuluksi uudestaan.
Sitten kerran kun olin saanut kerätyksi kotiini kaikki hänen kirjansa, istuin kotona pehmeässä nojatuolissa ja tunsin
itseni hieman uneliaaksi. Jostain syystä tunsin äkkiä tarvetta katsoa peiliin.
Ja, kas kun olin peilin edessä ja parantelin kampaustani...
omat kasvoni alkoivat yhtäkkiä muuttua Dagmar Langen (=Maria Langin oikea nimi) kasvoiksi osa osalta, muutos alkoi tukasta.
Säikähdin tietysti hirveästi ja olin äkkiä täysin hereillä. Sulattelin asiaa hämmentyneenä enkä arvannut kertoa kenellekään.
Sitten monta kuukautta tämän tapauksen jälkeen näin kummituksista kertovan ohjelman, jossa se mainittiin
aika tavalliseksi ilmiöksi kummituksien tutkijoille.
Nyt olen pikku hiljaa tullut siihen tulokseen, että olen valmis myymään kokoelmani...
vaikka ilmiö ei ole toistunut, sen verran tehokas se oli.
Joten jos joku on kiinnostunut täydellisestä sarjasta Maria Langin dekkareita, kertokoon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar