söndag 10 augusti 2014

Pom Pom: Itsenäinen Scotland ?

Minä voin tehdä juuri niinkuin haluan

oikkuni vaihtelevat päivittäin

tänään tykkään Johnista ja Marysta

jotka huomenna kenties ovat passee´

eihän minulla ole perinteitä

joskus minulla on vaikeuksia keksiä niitä

mutta sitten kun keksin: omia ovat.

Niin oma että muilla on vaikeuksia ymmärtää niitä.

Selitän niitä sitten seuraavat 10 vuotta

niin on minullakin jotain tekemistä.

Kaikki katsovat minua

kaikki kuuntelevat minua

kaikki miettivät tunteitani

onko minulla niitä vai ei

vaikka niitähän minulla on

vaikka muille jakaa

ja sen saat tuntea nahoissasi

joskus ilkeänä pistelynä

joskus lempeänä hyväilynä

joskus piiskan ruoskimana

silloin tällöin jopa rakkautena.

Minun häkellyttävän käheä ääneni vangitsee huomiosi

kuuluu kauas.

Kauneuteni herättää epäilyksiä,

mutta pääasiahan, tytöt, on saada yksi mies kerrallaan

tekemään sen mitä miehen tuleekin tehdä.

Haluatko nähdä tähden - katso minua !

Olenko ilolintu vai laululintu, Zarah Leander ?

Kuitenkin: Vill Ni se en stjärnä - se på mig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar