söndag 31 augusti 2014

Pom Pom: Ishink - Jenny.

Sympati, Jenny. Ice Bucket Challange.

Den ursprungliga idén var att kändis samlar uppmärksamhet, sympati och pengar för ALS offren för sjukdomen med att hälla en hink kallt vatten över sig själv. Om du får en utmaning och utför inte det under dagen kommer du att få betala $ 100 för ALS organisation.

Men nu någon annan gjorde det för Crystal Gala, Petra Mede till Jenny Strömstedt. Nu naturligtvis detta kan vara början vem som gör det nästa ... det kan bli en riktig vurm. Jenny, verkade det som om det att hon verkligen inte väntade det. Jag skulle ha varnat och kommit överens om att de skulle ha börjat att slåss med varandra, det är vad allmänheten förväntar sig av ... Jenny skulle ha behövt gå till Petra Meden attackerande med blommor eller någon annan nära varande grej. Då skulle vi ha skrattat. Fråga mig nästa gång när kommer ni att göra något galet. Jag var vaken nästan hela natten när jag tänkte på hur hemska humorister är. Mot andra. Det Petra Mede behöver inte förklara om hon bar regnkläder nästa ett halvår, regn eller skina.

Men ... budskapet kom genom. Även jag, som avskyr och fruktar alla sjukdomar, vet nu vad det är ALS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar