söndag 14 juli 2013

Pom Pom: Information från balkongen.



Den högsta nivån av information.
Det är här vi väntar på information från balkongen. Catherine, hertiginna  av Cambridge, har gjort till prins eller prinsessa?
När jag bodde i ett stort höghus i Stockholm, hade vi en granne som gav engelska
kommunikéer från sin balkong. Aldrig på svenska, även om hon var en ursvensk.
Hon stod där fint i håret och
snyggt klädd. Hon var omkring 60 år gammal och fett och inte så vacker
gilla hur hon var klädd. Hennes man hade lämnat henne, och hon bodde ensam.
Hennes röst var hörbar, så att alla som hade fönstret öppna hört hennes budskap.
En hel del information, men det finns inget fast i sinnet.
Vi  har vant sig vid henne. Hon fortsatte att göra det under många år. Och kanske fortsättar det idag.
Männen i samma ålder i samma hus för att fira föll en efter en.
Ambulansen var nästan ständigt på gården eller så kändes det åtminstone.
Hon fick inte hjärtattack eller propp, ehuru hon var grav fettlagd, kanske hon hade fått sina prop någon gång i förflutnan.
Jag märker att jag längtar efter henne. Det var som en utställning, som upprepades. Och säkerställt kontinuiteten i den att
ingenting hade förändrats. Jag saknar henne verkligen. Jag undrar vad hon ska informera om nu?
Hörde mycket senare, att det kanske var ett exempel av det berömda Bernadotte - humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar