söndag 11 maj 2014

Pom Pom: Miira Luhtavaara.

(Bing översatte till: Miira Velvet fara.) Teos, 2014 . När jag vaknar mitt sinne är som en spindel huvuden , jag behöver en halv liter starkt kaffe innan jag blir lång mina ben utsträckta och tillbaka riktning . PS. Miira Luhtavaara frågar i sin första bok på Gräset med benen , " Har du någonsin sett en spindel att sova ? " Miiras tema är svårigheten. Mötet är en svår sak . Språket är en svår sak . Kommunikation är en svår sak . Även namnet Gräset med benen eller skelettet är en svår sak. Svenskarna säger att tidskänsligaEmigrant : Du , Gräset ... när du vill visa den rätta positionen för deltagaren . Benen är människors och djurs sammanhängande stöd . Men vad är gräsets ben ? Svårt. Gräset kan givetvis göra många ben osynliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar