lördag 5 mars 2016

Pom Pom: PN:n kirjallisuuspalkinto 2016.

Suomesta ehdolla Kähkösen mies, Forsblom ja Karlsson. Ruotsista mukana mm. hienonhieno Katarina Frostenson. Norjasta, Tanskasta ja Islannista myös jokunen. Kaikki kunnia heille ja onnea kisaan.

Minulla oli oma ehdokas:

Lemmikki Louhimies. Käyttää myös nimeä Viena Valkeameri. Tarvittaessa. On hänellä ollut muitakin nimiä. Rakkaalla lapsellahan niitä riittää. Minun ehdoton suosikkini on tuo Lemmikki Louhimies. LL. Pari ällää. Kiitostahan se meille symboloi. Väittää itse, että painun sillä historiaan, että se on menneisyyttä.

Hänellä on kirja Kaivo ja oliivipuu. Se on mahtava kannanotto elämään, elämän puolesta.

Olisimme saaneet olla ylpeitä suomalaisuudestamme koko maailmassa jos olisin saanut ehdotukseni läpi.

Ehkä saan sen ehdolle ensi vuonna.

Teknisesti ehdotustani olisi puoltanut se, että PN antaa kirjapalkintonsa yhdestä vahvasta teoksesta. Ainakin minä olen saanut sen kuvan. Enemmän kuin koko kirjailijan tuotannosta. Ehkä olen väärässä, kuva on syntynyt siitä, että voittanut kirja nousee niin paljon ylitse muiden. Nobel - palkinto annetaan aina kirjailijan koko tuotannosta, eikö niin ?

Kirjoittanut nimimerkki: Paras palkintopallille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar