torsdag 27 september 2012

Pom Pom: Millaisia kosintoja dekkarinkirjoittaja saa ?

Millaisia kosintoja dekkarinkirjoittaja saa ?
1)
Olen ylilääkäri, olemme tavanneet samassa työpaikassa. Vaimoni kuoli muutama kuukausi sitten.
Esittelin tissejäsi muille johtajille kun kävit luonani tutkimuksissa. Ovi käytävään
oli raollaan ja sinä olit alasti.
Onneksi et sitä huomannut silloin.
Haluan mennä naimisiin kanssasi.
Mitä ? Et halua ! Mitä ?
Tapan sinut, kuolet, minä kyllä osaan hoitaa sen niin etten jää kiinni ja sinä tiedät sen.
Kuolet, tai tapan poikasi.HULLU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2)
Minun suvullani on tällainen suunnitelma:
Olen 82-vuotias. Valittavat, että olen seniili, mutta minulla ei ole mitään sairaudentuntua,
en yksinkertaisesti usko sitä. Poikani on samaa mieltä kanssani, olenkin tehnyt testamentin
hänen hyväkseen. Kuulin, että asut yksin isossa, komeassa huvilassa hyvällä alueella lähikaupun-
gissa. Eihän se ole mahdollista, että naisihminen asuu yksin, ilman miestä ?
Nyt olen tehnyt tällaisen suunnitelman ja olen toteuttanut siitä jo osan.
Siirrän kaiken omaisuuteni vaimoni nimiin. Otamme avioeron ja sitten me, sinä ja minä,
menemme naimisiin ja minä alan hoitamaan omaisuuttasi ja sinulla on sitä aivan liikaa.
Minä olen ihan hyvä raha-asioisssa.
Tulen ensiviikon torstaina kello 13:00. Se sopii hyvin, koska nimeni on Torsten
(ja sitten hyvin tunnettu sukunimi, kerron sen sitten).
Arvelen, että olen hyvin tervetullut ja sitten vain elämme onnellisina elämämme loppuun asti.
3)
Minä haluan mennä naimisiin kanssani. Minua et jätä. Minut on jätetty useasti, koska minulla
on tarjottavana hyvin vaikea rooli vaimolleni. En välttämättä itse ole niin vaikea, mutta
ympäristöni voi olla. Olen jatkuvasti kaikenlaisten ymmärtämättömien jobbareitten uhkaama.
Joudun jatkuvasti selvittämään jokaisen penninkäyttöni julkisesti erittäin kriittiselle
yleisölle ja sen joutuisit sinäkin tekemään. Kun tämä toistuu ja toistuu vuodesta toiseen
se on äärimmäisen rasittavaa. Tuskin koskaan saan rahojeni käytöstä kiitosta ja ymmärrystä.
Tämä karkoittaa kaikki vaimoehdokkaani. Olet vähän kovanahkaisempi ja rahanahneempi, olen
kuullut, joten arvelen tämän roolin sopivan sinulle erinomaisesti. Ja mehän tulemme erin-
omaisesti toimeen keskenämme sänkyvällyissä. Olen ainakin ymmärtänyt niin. Vai oletko
sellainen feikkaaja ? Vastaa minulle nimettömänä tämän lehden konttoriin, The Monaco Times. Minä olen myös
nimetön. Minulla on tarjolla sinulle useita nimiä, koska rooliini jollain lailla kuuluu,
että minulla on useita naisia. Ja äitikin on. Ja hän määrää melkein kaikesta, mutta hän
on sanonut, että myös minä saan tehdä juuri niinkuin haluan. Myös avioliitossa, joten sinun
ei tarvitse huolehtia siitä, että sinulla ei ole tarpeeksi persoonallisia mielipiteitä, ehkä.
Mutta minua et sitten jätä. Kaikki exäni ovat ilman kohtua. Minut jättäneet nopeammin kuin
muut.
Hääpäiväksi on valittu 13.1.2013. Sitä ei ole valinnut Agatha Christie, vaikka hänkin on
ollut mukana kuvioissa kauan kauan sitten. Toivon, että tunnet itsesi vapaaksi, aivosi
ainakin ovat vapaat kuten tavallisesti koska kukaan ajatteleva ihminen ei voi ajatella
tavallasi. Joten päätin vapauttaa sinut kaikesta ajattelemisen vaivasta tästä hetkestä ikuisuuteen.
Ajattelemisen meidän perheessämme olen päättänyt hoitaa. Sinun ei tarvitse ajatella mitään
muuta kuin yrittää olla mahdollisimman kaunis. Kuten Catherine Deneuve, kuten Crace Kelly,
kuten Prinsessa Di. Tiedät, että olen hyvin tyytymätön nykyiseen ulkonäköösi, mutta olen
jo buukannut sinulle ajan plastiikkakirurgiaan. Nenäsi kaipaa uuden mallin, tissisi kel-
paavat, mutta muuten olen harkinnut eräänlaista imua, ehkä noin puolet pois. Ja kaikki
vaatteesi voit heittää pois, minulla on parempi maku kuin sinulla. Joku sanoi jotain,
että niin varmasti onkin koska olet valinnut minut.
Olen varma, että tulemme olemaan hyvin onnellisia.
Tapaan veljesi ensi viikolla ja esitän kosintani hänelle. Sillä ei ole varsinaisesti merkitystä,
että hän on riidoissa kanssasi erinäisissä oikeusasteissa ja muutenkin. Mitä se sellainen on,
tottahan sisarensa kanssa täytyy olla hyvissä väleissä. Hän varmasti
ymmärtää vastata myönteisesti kosintaani. Tapaamme sitten, hän voi toimia esiliinana
ensimmäisillä virallisilla tapaamisillamme. Olen kurkkuani myöten täynnä epävirallisia
tapaamisiamme. Kyllä virallinen rakkaus on parempi rakkaus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar