fredag 28 februari 2014

Pom Pom: Tarpeettomia ajatuksia ?

Minulla oli työkaverina Tukholmassa aatelissukuun naitu suomalainen nainen. Hän oli niin arvonsa tunteva, että hän piti meitä kaikkia muita huonompana ja kertoi sen tavalla tai toisella. Hän harrasti klassista musiikkia ja matkusti säännöllisesti Lontooseen huomattaviin musiikkitapahtumiin. Palattuaan hän piti meille paatoksellisen esityksen. Hän kertoi kuinka oli maksanut 15.000 kr oopperalipusta päästäkseen samaan esitykseen Prinsessa Dianan ja Prinssi Charlesin kanssa, jotka istuivat muutaman kymmenen metrin päässä heistä etupenkeillä, oli kesäaika ja ulkoilmaesitys. Jne. Jne. Samaan aikaan joku leikki minulla, että olen Queen Elisabeth II:n kummityttö, hänellä kun on niitä yli 40. Näin usein kuninkaallisen perheen jäseniä. Tekivät sen niin kun tiesivät minun olevan täysin pennitön, ehkä. Olin aivan hiljaa tilanteesta. Olin varma, että jos olisin kertonut, kerskuja olisi järjestänyt minulle hyvin nopeasti potkut. Tai mene tiedä. Ehkä olisinkin noussut arvoon arvaamattomaan. Ilmapiiri oli tiheä kilpailusta ja kruunut tiukassa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar